Csorgókő-túra, Kisbarangolókkal

Kisbarangolók Csorgókő túra 2024 május 11

Május 11-én reggel felkerekedtünk a Madarak és fák napi túránkra, mely a Csorgókő-vízeséstől indult.  Autóval jutottunk ide Csíkszeredából, és nagy meglepetésünkre amikor körben állva, a vízesés melletti parkolóban megszámláltuk magunkat 67 lelkes kis és nagy túrázót köszönthettünk körünkben.

Itt ismertettük a Kisbarangoló csapatunkkal az útvonalat, melyet a nap folyamán követünk, illetve beszéltünk picit a Madarak és Fák napjáról, mikor és miért is jött létre, ki volt az, aki nálunk ezt a napot meghonosította. Kiderült az is, hogy az idei év madara a kerecsensólyom, illetve az év fája a közönséges bükk.

Miután a parkolótól nem messze lévő közel 7 m magas 2 teraszon keresztül lezúduló Vízesést megtekinthettük, egy erdei úton indultunk el a székelyvarsági kilátó fele. Vidáman baktattak a gyerekek fel az ösvényen, volt aki még medve gombával is találkozott. Nem kellett sokat mennünk, a gyerekek voltak a túravezetőink, figyelmesen követték a kilátóval jelzett táblákat, és nemsokára célba is értünk. Itt egy rövid piknikezést követően mindenki felment a fatoronyba, és élvezhette a kilátást, láthattuk Varságot, és a Hargitát , megcsodálhattuk a tavaszi tájat virágaival, madaraival. A gyerekek kövekből kirakták a Kisbarangolók feliratot, és még játszadoztak egy picit, majd elindultunk a parkoló fele , de most már a kavicsos úton.

Lógott az eső lába, amikor a Jézus kútja forráshoz értünk, itt megkóstolva a forrás vizét, és megtöltve kulacsainkat, tovább lépkedtünk a parkoló irányába. Útközben láthattuk az eper virágát, kéknefelejcset, árvácskát, ibolyát.

Az autókhoz érve a beígért meglepetés következett. Majdnem a  főút, illetve a Csorgókő fele vezető út kereszteződésében van egy ház, melynek udvarán egy több mint 200 éves vízimalom áll. Az itt lakó néni mesélt egy picit a malomról, mely már 4 generáción keresztül van használatban. Most a látogatókat várja , hogy a tulajdonosa meséljen a régmúlt időkről.

Végső úti célunk egy nárciszréthez vezetett. A Csíkszéki Erdélyi Kárpát Egyesület , és minden természetjáró egyesület is bizonyára feladatának tartja, hogy a védett növényeket óvja, és ennek a természetvédelemnek hangot is adjon. Ez itt sem történt másként. Elmeséltük a kis családoknak, hogy úgy szép a természet ahogy van. Nem kell ezek a virágok a lakásainkba költözzenek, mert a jövő generáció is majd szeretné ezeket megcsodálni. Ezekkel a szavakkal búcsúzunk most mi is tőletek kedves kisbarangolóink. A következő túránkig a viszont látásra. Nagyon jó érzés volt titeket látni, ahogy rácsodálkoztok a természet szépségeire. Gyertek, tartsatok velünk ezután is.

Túravezetők

Bakó Irén, Pál Teréz, Kosza-Bereczki Judith

Ezt a csodálatos napot lejegyezte