Hagymás túra

Nagy-Hagymás túra

Június 15-én sok esőzés után végre felpillant az idő. Így nagy lelkesedéssel gyültünk össze szombaton reggel a találkozó helyen, hogy nekivágjunk a  Nagy-Hagymás túrának. 19 lelkes túrázó gyűlt össze és mindannyian alig vártuk, hogy ismét megláthassuk ezt a festői szépségű hegységet.

Kis csapatunk már kora reggel útnak indult, friss levegő és madárcsicsergés kíséretében. Az ösvény eleinte könnyű sétát ígért, gyönyörű tisztásokon vezetett keresztül, ahol rengeteg vadvirág pompázott. A természet csodái közül a leginkább a különféle színű virágok ragadták meg a figyelmünket, melyek között kék harangvirágok, zergeboglárka, kosbor, varjúköröm, nőszirom … is előfordultak.

Ahogy haladtunk felfelé, az ösvény egyre meredekebbé vált, és elértünk egy kőfolyásos szakaszhoz. Ez a rész kihívást jelentett a csapat számára, de a nehézségek ellenére is kitartottunk. A sziklák közötti kapaszkodás igazi csapatmunkát igényelt, és mindenki segítette a másikat, hogy biztonságosan átkeljünk ezen a részen.

Útközben több alkalommal is találkoztunk zergékkel, amelyek kecses mozgásukkal és kíváncsi pillantásaikkal elbűvöltek minket. Ezek az állatok a hegyek urai, és látványuk igazán különlegessé tette túránkat. Ahogy közeledtünk a csúcs felé, a táj egyre lenyűgözőbbé vált. Felérve a Nagy-Hagymás csúcsra amely  egyben a hegység legmagasabb pontja ( 1792 m), a magasból lenézve csodálatos panoráma tárult elénk, amelyért mindannyian hálásak voltunk.

A Nagyhagymás csúcs elérése különleges élmény volt mindenki számára. A csúcsról körbetekintve megnéztük a Fehérmezőt, Fekete-Hagymást, Patkó-kőt, és az erdőből kiemelkedő Cofronka sziklacsúcsát, majd néha előbukkant a ködből az Öcsém és az alatta elterülő Ördögmalom kőfolyásai  és éreztük, hogy minden erőfeszítésünk megérte ezért a kilátásért. Egy rövid pihenő után közös fotót készítettünk, hogy megörökítsük ezt a felejthetetlen pillanatot.

A visszaút már könnyebbnek tünt, hiszen lefele haladva gyorsabban haladtunk. A csapat jókedvűen beszélgetett és megosztotta élményeit. Az Egyeskő menedékháznál mivel ragyogóan sütött a nap, egy hosszabb pihenőt tartottunk ahol mindenki kedvére napozhatott vagy megmászhatta az Egyeskő sziklatömbjét. A túra végén mindannyian kicsit fáradtan, de elégedetten tértünk vissza, tele új élményekkel és emlékekkel.

Összességében a Nagy -Hagymás csúcsra tett túránk nemcsak fizikailag volt kihívás, hanem lelkileg is feltöltött mindenkit. Az együtt töltött idő és a természet szépségei mindannyiunk számára felejthetetlen élményt jelentettek.