Naskalat túra

Február 26-án reggel 8-kor gyűltünk össze a már megszokott helyen a Penny parkolójában. A névsor olvasást követően közel 30-an indultunk el Hidegség irányába. A Fatányéros panzió előtt és mellett lévő parkolóból, szállingózó hóhullásban indult a nagy csapat neki a hegynek. A lassan kígyózó sor ütemesen haladt a Kovás patak völgyén a völgyfő irányába. A völgyfőben rövid szünet után az erdős részen áthaladva a csapat kiért a legelő szélére, ahol már érezhető volt a gerincet ostromló szelek ereje is. Egy rövid pihenő után a társaság a gerinc felé vette az irány, majd felkészülve a csúszos, kipreparálodott jeges terepre, nekivágott a gerincnek. A Kondra kereszthez kiérve bevártuk a csapat lemaradt részét is, itt rövid pihenő és tanakodás után, úgy döntöttünk, hogy az erős szél ellenére is nekivágunk a csúcsnak, a teljes csapat elindult tehát a Szalamás-tető irányába. A jeges széltől óvva magunkat a gerinc alatt oldalaztunk a legmagasabb pont felé, viszonylag gyorsan feljutva a Szalamás-tetőre. A kereszt mellett tartott rövid pihenőt követően a csúcs felé vettük az irányt, ahol az éles szél magashegységi feeling-et nyújtott az ott tartozkodó számára, a Naskalat 1552 méter magas csúcsán  megejtett fotózást követően a déli, szélmentes nyeregben pihentünk és falatoztunk. Az étkezést követően a Kondra keresztig mentünk vissza, innen a Szalamás patak völgye felé vettük az irányt. A völgyfőben lejegesedett ösvény figyelmeztetett az alacsonyabb régiókban ránk váró viszonyokra. A kis kaszáló háznál tartott rövid szünetet követően értünk ki az erősen lejegesedett útra, ahol komoly kihívás várt ránk, főként azokra akik nem rendelkeztek csúszás gátló kramponokkal. Számos, kisebb nagyobb esést elszenvedve, néhol a fenekünkön közlekedve érkeztünk be a faluba, majd a főútra innen a panzió melletti parkolóba érkeztünk vissza. A panzió vendéglőjében kávé, sör, üdítő társaságában vettünk búcsút egymástól. A túra során 17,40 km-t és 852 méter szintet győztünk le, ezúton is gratulálok a résztvevőknek és további túrákon való részvételre buzdítom őket.